A Stanford University professor has voluntarily withdrawn his $10 million libel lawsuit against a critic and the National Academy of Sciences' official journal for publishing a report disputing his research on renewable energy sources in the United States. The critic and 20 coauthors had published a paper claiming the professor's paper "used invalid modeling tools, contained modeling errors and made implausible and inadequately supported assumptions."